Kolejna łatka do gry… no już siódma ;D. Tak bardzo EA miało nie zmieniać gameplayu, że w ciągu 5 miesięcy wypusciło aż 7 kompletnie różniących od siebie gier, ze wspólnymi składami i grafiką. No ale- cała lista zmian:

Zanim zagłębimy się w szczegóły, chcieliśmy pochylić się nad najważniejszymi informacjami dotyczącymi tej aktualizacji:
Wprowadziliśmy szereg zmian w precyzyjnym wykończeniu i strzałach finezyjnych
Poprawiliśmy poruszanie się bramkarzy

Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający zwiększanie oceny ogólnej zawodnika w karierze piłkarza i powodujący wyświetlanie oceny jako –1 na wielu ekranach.

Rozgrywka
Od ostatniego szlifowania rozgrywki jeszcze przed Świętami uważnie analizowaliśmy napływające od graczy opinie, aby ustalić, jakie dalsze zmiany wpłynęłyby na dalszą poprawę tych aspektów gry, o których piszecie najczęściej. Zgłaszaliście zastrzeżenia odnośnie do poruszania się bramkarzy i celności strzałów finezyjnych z systemem precyzyjnego wykończenia, zwłaszcza spoza pola karnego. Mamy nadzieję, że zmiany wprowadzone w tej aktualizacji pchną rozgrywkę w kierunku pożądanym przez graczy. Jak zwykle będziemy nadal analizować napływające uwagi i opinie.

STRZELANIE

Strzały finezyjne z precyzyjnym wykończeniem
Rozwiązane problemy:
Strzały finezyjne z mechaniką precyzyjnego wykończenia zawsze były celniejsze niż zwykłe strzały finezyjne, nawet jeśli przycisk został naciśnięty drugi raz w polu czerwonym lub żółtym.
Zmiana celności takich strzałów będzie teraz taka sama jak w przypadku innych rodzajów uderzeń.
Celność żółtych i czerwonych strzałów finezyjnych była zbyt duża, w związku z czym została zmniejszona. Ta zmiana wpływa na prawdopodobieństwo zdobycia bramki takimi strzałami.
Prędkość piłki przy żółtych i czerwonych strzałach finezyjnych była zbyt duża, w związku z czym została zmniejszona. Ta zmiana wpływa na prawdopodobieństwo zdobycia bramki takimi strzałami.
Okno czasowe precyzyjnego wykończenia
Zmniejszyliśmy maksymalną wielkość okna precyzyjnego wykończenia dla zielonych strzałów.
Mamy nadzieję, że te zmiany rozwiążą problem zbyt łatwego trafiania w zielone pole przy precyzyjnym wykończeniu strzałów z dalekich podań czy dośrodkowań i po wypuszczeniu sobie piłki w biegu.
Wpływ tej zmiany będzie większy w przypadku uderzeń, kiedy czas między pierwszym a powtórnym naciśnięciem przycisku strzału jest dłuższy.
Na przykład przy strzale finezyjnym z pierwszej piłki, kiedy futbolówka nadlatuje z daleka, lub w przypadku wypuszczenia jej daleko przed siebie.

Skuteczność żółtych precyzyjnych strzałów
W tej aktualizacji zmniejszyliśmy skuteczność tego rodzaju uderzeń.
Napływały do nas informacje, że żółte strzały precyzyjne zbyt często kończyły się bramką. Dlatego też wprowadziliśmy pewne zmiany, żeby skuteczność takich uderzeń była bliższa oczekiwaniom graczy, czyli że strzały te będą bardziej podatne na niecelność, zmniejszenie prędkości piłki i mniejszą rotację futbolówki.

Mocne strzały finezyjne
Zmniejszyliśmy skuteczność mocnych strzałów finezyjnych (zarówno zwykłych, jak i oddanych z wykorzystaniem mechaniki precyzyjnego wykończenia).
Napływały do nas informacje, że mocne strzały finezyjne (zwykłe i precyzyjne) zbyt często kończyły się bramką. Dlatego też wprowadziliśmy pewne zmiany, żeby skuteczność takich uderzeń była bliższa oczekiwaniom graczy, czyli że strzały te będą bardziej podatne na niecelność, zmniejszenie prędkości piłki i mniejszą rotację futbolówki.
Strzały z obrębu szesnastki posłane blisko słupka
Jeszcze bardziej zmniejszyliśmy ryzyko, że strzał wymierzony prawidłowo w światło bramki tuż przy jednym ze słupków opuści boisko obok bramki, jeśli strzelający ma dużo swobody i nie ma zaburzonej równowagi.
Ta zmiana jest kontynuacją modyfikacji wprowadzonej w trzeciej aktualizacji gry.

Poruszanie się bramkarzy
W tej aktualizacji spowolniliśmy bramkarzy sterowanych ręcznie przez graczy. Wpływ tej zmiany będzie większy, kiedy piłka jest w grze, a mniejszy podczas stałych fragmentów gry (rzutów rożnych i rzutów wolnych).
Bramkarze sterowani prawym drążkiem będą cały czas przyjmować postawę gotowości.

Tryb kariery:
Po ostatnich zmianach w karierach zawodnika i menedżera piłkarze nie mogli zwiększać swojej oceny ogólnej, która na wielu ekranach była wyświetlana jako –1. Dzisiejsza aktualizacja naprawia to.
Rozwiązaliśmy też następujące problemy:
Zajęcie pierwszego miejsca w tabeli ligowej na koniec sezonu w karierze zawodnika nie powodowało wykonania wyzwania „Wygraj ligę”.
Mecz finałowy Emirates FA Cup był planowany w przeddzień ostatniego meczu Premier League.
Poprawki nie zostaną uwzględnione w istniejących karierach. Aby z nich skorzystać, trzeba rozpocząć nową.

Wirtualne kluby:
Dokonane zmiany:
Wpływ zmęczenia na wirtualną gwiazdę sterowaną przez gracza przypisanego do konkretnej pozycji teraz będzie również dotyczył zawodników sterowanych przez gracza nieprzypisanego do żadnej pozycji.

Rozwiązane problemy:
W wirtualnych klubach na panelu po lewej stronie ekranu składu nie były wyświetlane statystyki poszczególnych członków klubu.
Czasem na ekranach menu głównego wirtualnych klubów ocena ogólna wirtualnej gwiazdy była wyświetlana nieprawidłowo.
Ocena ogólna wyświetlana w meczu, w tym po jego zakończeniu, była prawidłowa.
Również w trakcie meczu gra używała prawidłowej oceny; był to jedynie błąd wyświetlania.
Ocena ogólna wirtualnej gwiazdy graczy dotkniętych tym problemem wyświetlana na ekranach głównych wirtualnych klubów może być niższa niż przed aktualizacją.
Ocena wykorzystywana i wyświetlana w trakcie meczu powinna pozostać bez zmian.